I'm no beauty-queen, I'm just beautiful me.

Hellu!

Nu har jag varit vid lägenheten och packat upp, varit med Vickan och Jonte, hunnit sova en halvtimme och kommit hem :) Ja, jag sov... Min nya säng hos mamma såg så mjuk och mysig ut, så jag satte på musik och somnade ;) <3

Innan vi åkte till lägenheten så fotograferade jag lite, eftersom att det precis hade regnat så blev det fina foton, men jag visar dom sen :D <3

Just nu väntar jag på pizzan som mamma hämtar, jag är så hungrig!!





Vill du att jag forskar om ditt namn och dens ursprung och betydelse? kommentera då ditt namn här nere!

Här kommer lite exempel:

Emma

Förekomst

Vanligt

Namnsdag

23 jul
 

Härledning

Ett tyskt namn som troligen är en kortform av forntyska namn som börjar på Erman som betyder hög eller väldig. Kan även vara kortform av Emerentia som betyder den värdiga.

Äldsta belägg i Sverige

1766

Historiska personer

  • Emma Zorn, född Lamm, 1860-1942, initiativtagare till en storproduktion av hemslöjdade dalahästar i just Dalarna.
  • Den engelska skådespelaren Emma Thompson, född 1959.


Andrea

Förekomst

Mindre vanligt

Namnsdag

10 jul
 

Härledning

Ett grekiskt namn som är bildat av ordet andros som betyder människa.

Äldsta belägg i Sverige

1693

Historiska personer

Andrea Andreen, 1888-1972, läkare som bedrev betydelsefull social verksamhet.

Sen har jag en till fråga till er:

Vad vill ni se här i bloggen?
Kommentera här under vad ni tycker!

* Videobloggar
* Tävlingar
* Dagens outfit
* Veckans låt
* Eget förslag


Kommentarer
Postat av: Anastasia

Anastasia <3

2012-06-09 @ 21:02:44
URL: http://aanastasia.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0